Med besedili in Klobasekovim Pepijem
Ja – seveda je besedilo pri pesmi pomembno. Glede tega se ponavljamo iz meseca v mesec in skoraj ne bi našli primera, ko bi kdo trdil drugače.
Na dobro besedilo prisegajo vsi, le da so lahko osebna merila za to diametralno nasprotna. Do tu vse v redu in prav, a tisti, ki pišemo besedila, v praksi pogrešamo, da bi se njihova vrednost potisnila malo bolj v ospredje. Prav v narodno-zabavni glasbi bi morali za tradicijo dobrih besedil še bolj skrbeti, da bi odvrnili splošno dojemanje, da so za to zvrst dobra tudi povprečna besedila.
Za kaj takega so poklicani predvsem festivali, ki pa te vloge ne opravljajo. No ja, to ne velja vsevprek, so tudi svetle izjeme. Najbolj čislan med festivali, Slovenska polka in valček, ni imel, denimo, v komisiji, ki je izbirala finaliste, nikogar, ki bi se kaj prida spoznal na besedila. Drugače rečeno – nikogar, ki bi v resnih krogih veljal za avtoriteto na tem področju. Kot da bi bila besedila zgolj modni dodatek k melodiji. Si predstavljate obraten primer, ko bi od petih članov žirije ne bilo nikogar, ki bi kdaj koli napisal vsaj eno melodijo? Bil bi škandal brez primere in prav bi bilo! Žal pa je dejstvo, da ni nikogar, ki bi imel reference na področju besedil, popolnoma nemoteče.
Seveda pa predstavlja zamujeno priložnost tudi dejstvo, da kategorije za najboljše besedilo sploh ni. Iz navedenega lahko izluščimo sporočilo, da je kakovost poslanih besedil nepomembna, saj itak ni nikogar, ki bi se na to spoznal, posledično pa to pomeni razvrednotenje resnih avtorjev. Pesem je namreč tudi sporočilna. Gre za ubesedeno podajanje občutenj in ni nepomembno, s kakšno mehkobo ali ostrino zazvenijo besede. Kjer ne ločijo seme od plevela, se bo plevel razpredel povsod.
Veliko slabše je v Števerjanu, ki je zaradi čudnih odločevalskih praks vzel vetra v jadrih mnogim kakovostnim ansamblom in avtorjem. Število ansamblov narašča, medtem ko je prijav na festivale vsako leto manj. Bi se moral kdo zamisliti? Je normalno, da organizatorji izvajalce dobesedno prepričujejo, naj se prijavijo, saj je že prihajalo do tega, da je bilo prijav manj od predvidenega števila festivalskih skladb?
Ptuju in Vurberku – ne organizatorjem, pač pa televiziji – pa zamerimo, da se imena zmagovalnih avtorjev za televizijske gledalce posnetka prireditve izpišejo kar ob izvajani pesmi in draž same podelitve odpade. Zelo diletantsko, ni kaj. Ampak nihče se ne pritoži in vsi so tiho, ko televizija mirno odreže podelitev nagrad, medtem ko se vihar dvigne zaradi neobjave Klobasekovega Pepija. Milo rečeno, malo čudni kriteriji. Ampak, prav nam bodi, avtorjem! Le učimo se lahko od podpornikov Klobasekovega Pepija …